Sämsta natten på månader

Den här natten har varit den sämsta sedan barnen var riktigt små. Elmer, Emilia och Marielle har turats om att vara vakna varje timma natten igenom. Även förra dygnets natt var mycket dålig. 

Jag undrar om det kan bero på mjölkersättningen? Förra veckan hade Semper plötsligt ändrat så att Baby Semp 2 var från sex månader i stället för fyra månader.
Vi vet inte varför, men för vår del innebar det att vi fick gå tillbaka till Baby Semp 1 igen.
När barnen började med tvåan sov de plötsligt hela natten, så nu när vi gått tillbaka till ettan kanske det påverkar sömnen åt andra hållet igen???

Jag hoppas verkligen att det inte är så, utan bara en tillfällighet.

Dessutom har stackars Mathilda sån hosta på natten att hon väcker oss andra också.
Nu när vi bygger om Mathildas rum så bor hon tillfälligt i gästrummet i närheten av vårt sovrum. 
Hennes hosta hörs väldigt väl in till oss. Inte verkar någon hostmedecin hjälpa heller. Vi får hoppas att det går över snart.

Nu är klockan strax efter 05 på morgonen och jag längtar tills att Elisabeth (vår barnflicka) kommer, för när Mathilda och Elias gått till skolan och Per åkt till jobbet, hoppas jag på att få sova en stund.

//Ingela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0