Barndop

Igår döpte vi trillingarna i Ytterhogdals kyrka. Det gick jättebra och både trillingarna och alla kusinerna var duktiga i kyrkan. Per höll i Elmer, jag i Marielle och Elias i Emilia. Mathilda hällde upp dopvattnet och hjälpte sedan Elias med Emilia.
Det blev tungt att hålla i barnen under dopet. Det blev ju dessutom lite längre än vanligt, då vissa delar av dopet upprepades tre gånger.

Efter dopet åkte vi till Trollbacken, där vi åt och fikade med släkt och vänner. Det blev en trevlig och intensiv tillställning med många barn som sprang runt och lekte.

Vi fick för första gången träffa lilla kusinen Ida som sov sig igenom hela dopet och fikat. Trots att trillingarna bara är 6,5 månader är det redan svårt att förstå att de varit så små som Ida. Att Ida dessutom vägde 4100 g och är så liten, gör det ännu svårare att förstå hur liten Emilia var när hon föddes och vägde 1890 g. Hade jag träffat på ett så litet barn idag, vet jag inte om jag skulle våga hålla i det...

Idag är det farsdag och här ska vi fira både Per och farfar Sven. 

//Ingela 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0