1:a advent

I söndags var det 1:a advent och Elias, Elmer och jag var till Sveg på julskyltningen. Det blev en fika på konditoriet och lite småärenden innan vi åkte hem.
Även i Ytterhogdal var det aktiviteter på 1:a advent, så när vi kom hem fortsatte vi dagen med att gå motionsbingo och tipsrunda hela familjen. Tyvärr blev det ingen vinst, men det var trevligt ändå.

Barnen har sovit otroligt dåligt de sista nätterna, så både Per och jag är slitna.
De går omlott och är vakna olika perioder av natten, så det blir inte mycket sömn för oss.
Igår fick jag börja jobba 2,5 timmar senare för jag var så trött på morgonen.
Kanske är det barnens snuva som ställer till det.
Just nu är klockan 03.00 och jag är uppe med Marielle, som gör glada "pruttljud" med munnen och vill inte alls sova.

Mathilda har påbörjat sin praktik och är mycket nöjd. Det finns massor att göra i affären hon praktiserar.
Hon har packat upp varor, prismärkt och stått i kassan. Lunchen går hon hem till mormor och äter.

Marielle fick en till tand i nederkäken igår. Hon har dreglat och dreglat ända sedan första tanden kom för några dagar sedan. Kanske lugnar det ned sig nu, så att inte både hon och alla leksaker behöver bli så blöta.

//Ingela 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0