Jobbförslag

Kanske lite lite tidigt att gissa vilka jobb som passar trillingarna, men jag tror att Marielle kommer att passa på alla nattjobb. Jag har aldrig träffat någon som är så pigg mellan kl. 23 och kl. 03 varje natt.
Hon ligger och tittar med stora ögon, och funderar säkert på kommande hyss med familjen.
Provar vi att lägga henne i sin säng ( som hon delar med Elmer o Emilia) så blir hon jättearg, och säger till på skarpen.
Bäst går det om hon får ligga och fundera i våran säng. Då är hon i alla fall tyst...

Elmer passar nog att jobba på Hästens och provsova sängar, så mycket som han sover...
Han lyckas till och med konsten att sova samtidigt som han äter.

Emilia kanske kan få jobb som Lillia My i Mumindalen, liten och ettrig som hon är...
Hon hjälper gärna storasyster att hålla mig o frugan vaken på nätterna.

Just nu sover dom tre små, Ingela och Elias bakar, och jag har fått upp några lister på övervåningen.

I kväll kommer svärmor, Ingelas lillasyster och Mathilda.
Dom kommer att vara här över helgen.
Blir trevligt med lite främmande/ avlastning.

Light kommer också hem i dag, och jag ser fram emot att få komma ut o springa med henne igen...
Stort tack till Viola och Anders, som skött om Light under vår period i Östersund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0