Hjälp från kommunen

När vi fick veta att vi väntade trillingar så läste både jag och Ingela en hel del artiklar på nätet.
Vi insåg snabbt att vi kommer att behöva hjälp/ avlastning av kommunen, och att det varierade väldigt mellan kommunerna hur mycket hjälp man får.

Vi kontaktade tidigt Härjedalens kommun, som var mycket positiva till att hjälpa oss.

I dag kom biståndsenheten på besök, och presenterade vår nya hjälp -en trevlig tjej som både har egna småbarn, och är utbildad barnskötare.
Hon börjar på måndag, och kommer att hjälpa oss med både barnen och andra sysslor i hemmet.

Efter dom senaste nätterna känns det mycket välkommet med den här avlastningen, även om det till en början säkert kommer att kännas ovant för både henne och oss...



Kommentarer
Postat av: Marie Ramm

Hej Per och Ingela! Jag har försökt att få kontakt med er via Johan som också flyger. Jag och min man ska få trillingar om en månad och vi har inte haft så positiv respons från stadsdelsnämnden här på Norrmalm i Stockholm. Trots detta skickade vi in en ansökan och de ringde idag - imorgon kl 11.00 vill de träffa oss! Om någon av er har tid att ringa innan dess för att ge lite tips vore det underbart. Jag finns på 0708780706. Annars hoppas vi att ni ringer ändå, det finns med all säkerhet jättemycket vi kan lära oss av er. Grattis till en jättefin familj!

Marie, David och Julietta (2, 5 år) Ramm

2011-08-17 @ 20:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0