Andranamn

Nu är vi klara med flickornas andranamn.
Flickorna kommer att heta Märta Marielle ( Märta efter Inga-Märta, en mycket kär vän och bonusmormor till mig), och Ruth Emilia ( Ruth efter min mormor och Ingelas farmor ).

Elmer kommer troligtvis att få Kuno eller Ingemar som andranamn. Både Kuno och Ingemar är efter min morfar.

( Elias heter Erik efter Ingelas morfar, och Mathilda heter Signe efter Ingelas mormor) 

I dag tog Ingela sin premiärtur på motorcykeln. Jag är lite avundsjuk, och funderar på att börja övningsköra.

På torsdag har vi vår första visning på huset, och sedan har vi ytterligare  två visningar på gång.
Vemhus bygg kommer och hjälper till med att sätta lite dörrkarmar, lister och andra småjobb som är kvar, så det mesta kommer att vara klart inför visningarna.
Måste säga att Vemhus bygg och Svenne har varit oerhört hjälpsamma och förstående och tagit sig tid att hjälpa oss med alla jobb vi har beställt på slutet, trots att dom har så mycket jobb på gång... 

Kommentarer
Postat av: Carina

Vad roligt! Jag röstar på Ingemar - då blir han glad! Det är verkligen inte många som heter det idag! Kram på er!



PS. Jag tror jag tar motorcykeln när vi kommer så kan vi åka på en tur Ingela och jag .... så fortsätt vara avundsjuk du ;-)

2011-05-25 @ 18:50:37
Postat av: [email protected]

Nu kan jag inte annat än tycka lite synd om MM, först Marielle efter Oves barn i Solsidan och nu Märta på det.. Men jag kommer att älska alla tre, tro inget annat! Varm kram från faster Ehva

2011-05-26 @ 17:52:07
Postat av: Farmor Ulla

2011-05-28 @ 08:47:24
Postat av: Farmor Ulla

Mycket glad att få så fina barnbarn.Tycker om deras namn,men har en önskan att Marielle andra namn efter sin mormor Linea är så fint. Elmers andra namn skulle Låta Elmer Ola L. Ola som var min pappas tvillingbror som han saknade,han skulle var hedrad av det. Stor kram till en Jättefin familj. farmor.

2011-05-28 @ 08:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0