Nationaldagen

I dag firade vi nationaldagen på "gammelgården".
Där var det allsång med Vemdalskören, tal och gott fika.
Alla nyfödda fick minnesgåvor i form av ett halsband med smycke som visar det s.k. livsträdet som härstammar från vikingatiden.
Många kom fram och ville titta på småttingarna och gratulera.

Sedan åkte Ingela med Mathilda till Ånge, där hon fick ta tåget vidare till Ö-vik.
( Elmer fick följa med Ingela, och jag tog hand om flickorna)
Elias kom med mötande tåg från farmor i Sundsvall.
Bra tänkt, om nu tågen gått som dom skulle...

Ingela, Elmer o Elias kom hem ganska sent, och småflickorna passade på att testa mitt tålamod ordentligt.
Jag fick inte en lugn stund på hela kvällen!

Nu ser jag fram mot en lugn natt, och att Jenny kommer och avlastar oss i morgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0