Schack-SM

Förra veckan spelades Schack-SM i Västerås.
Det var inte bara Sverigeeliten som var på plats, utan alla rankade spelare i Sverige var inbjudna.
Totalt så var över 650 anmälda.

Då jag missar alla  löpar/ kajak/ cykel tävlingar i år så tyckte både Elias och jag att det skulle vara roligt att vara med på en schacktävling istället.

Sagt o gjort!

Vi bjöd med min pappa som coach och var med och spelade i dagarna tre.
Elias var med i "Schackfyra-mästaren", och jag var med i en Weekendturnering.

Elias lyckades vinna fyra av sina åtta partier, en prestation som ingen av oss trodde var möjligt innan tävlingarna!
För min del så spelade jag fem partier som vardera tog nästan fyra timmar.
Efter en del tur, och med två vinster och tre remier, så lyckades  jag vinna min grupp som bestod av sex likarankade spelare.

Elias är nu hos pappa o Birgitta i Stockholm några dagar, och jag kom hem till min kära fru och "de tre små" i dag.

Stort tack till svärmor som ställt upp och hjälpt Ingela under dom här dagarna.

Nu ska Ingela få sin barnfria helg i augusti, och det lutar nog åt en shoppingweekend med Anna...

 


Kommentarer
Postat av: Helena

Hej och tack för senast.

Får säga grattis till er killar som var så duktiga :)

Just nu är vi i Vadstena och imorgon påbörjar vi resan hemåt.

Öland var bra även om de två sista dagarna var lite väl regniga.

Sköt om er allihopa så hörs vi.

2011-07-31 @ 21:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0