Navelsträng...

Även i natt har Elmer och Marielle sovit lite dåligt fram till kl. 01.
Sedan har vi alla sovit gott mellan blöjbyten o matning.
I morse var jag ändå så trött när barnmorskan var inne med barnens mat, att jag frågade Ingela varför hon steg upp.
Nu har vi sovit lite till, och allt känns bättre...

Marielles navelsträng lossnade då jag rengjorde den i morse.
Vi har fått en del rutiner och delat upp sysslorna lite.
Ingela tränar barnen att äta från bröstet, och sköter bröstpumpning.
Jag har temperaturtagning och navelsträngar på min lista.
Tror att det blir svårt att byta arbetsuppgifter!

Emilias Bilirubinvärden är bättre, och hon har äntligen fått avsluta sin ljusbehandling.
Känns skönt att ha alla tre samlade hos oss igen!
Emilia är, trots att hon är minst, bäst på både att dricka ur nappflaska och amma.
( Elmer, ja han trivs bäst när han får sova. Han sover sig gärna genom sina måltider)

Vädret är underbart, så det blir skönt med en promenad till busstationen och möta Mathilda.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hälsning från Uppsala! Över 20 grader varmt idag också. Mamma är på besök och vi har följt bloggen, det är så roligt att ni delar med er :)

Ha en fortsatt mysig påsk, kramar till er alla.

Anna och Karin

2011-04-24 @ 16:22:52
Postat av: Ingela

Hej Anna och Karin,

Kul att höra av er!

Här har också varit varmt idag och både Per och jag har hunnit varit ute lite. Vi får gå ut i omgångar, men idag har vi haft sällskap av Mathilda på promenaderna.

Hoppas att ni har en trevlig påskhelg och att ni hinner med lite roliga saker medans Karin är på besök.

Kram från Ingela

2011-04-24 @ 21:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0